luni, 2 martie 2009

Despre dependenta si generozitate

Am o gramada de idei despre care as vrea sa scriu pe aici. Doar ca le pierd pe drum. Pana sa ajung in fata computerului, le uit. Inconstanta este una dintre constantele mele. Imi propun tot felul de lucruri animata de diverse sentimente, emotii, ganduri, intamplari si nu mai apuc sa le scriu.
Aceste post este si el determinat de un eveniment. Nu o sa scriu despre eveniment ci despre sentiment.
Eu am invatat din experienta proprie si din contactul cu diversi oameni ca este bine sa respecti spatiul celuilalt. Este extrem de important sa nu sufoci. Am fost acuzata de sufocare, am acuzat de sufocare. Cel mai rau lucru care il poate pati un om in relatia cu celalat este dependenta de cineva. Mai exista si dependenta de ceva dar nu ea face subiectul acestei postari.
Dependenta de cineva este ca atunci cand tu, ca persoana, ca om, nu poti trai prezentul decat in prezenta cuiva, a acelei persoane. Ai nevoie de prezenta fizica, de emotia celuilalt. Vrei sa ii patrunzi gandurile si apogeul este cand iti doresti sa fii in gandul celuilalt. Si nu oricum, ci determinandu-i existenta prin tine.
Asa departe se poate ajunge si daca se ajunge aici deja ai o problema. Ca omul de langa tine nu mai este el. Omul devine jucaria ta pentru ca tu vrei sa il determini.
Asa ceva nu se face. Intra in patologic. Devii atat de isteric incat tinzi sa il manipulezi. Omul acela poate ceda ispitei de a iti face pe plac incat isi se va ignora pe el pentru a nu te ignora pe tine. Si atunci unde mai este frumusetea unei relatii? Cine mai este real? Tu ca il manipulezi sau el ca nu mai este ceea ce a fost?
Este dificil sa pastrezi in termeni buni o relatie. Probabil ca de aia oamenii celebreaza 10 ani, 20 de ani sau 50 de relatie. Sau poate doar 1 an?:) Poate pentru ca au reusit sa nu sufoce? Pentru ca au inteles ca a iubi pe cineva inseamna a fi langa? Si voi continua cu un citat din ce a gandit Jorges Luis Borges:

"Dupa un anumit timp, omul invata sa perceapa diferenta subtila intre a sustine o mana si a inlantui un suflet si invata ca amorul nu inseamna a te culca cu cineva si ca a avea pe cineva alaturi nu e sinonim cu starea de siguranta, si asa, omul incepe sa invete ... ca saruturile nu sunt contracte si cadourile nu sunt promisiuni, si asa omul incepe sa-si accepte caderile cu capul sus si ochii larg deschisi, si invata sa-si construiasca toate drumurile bazate in astazi si acum, pentru ca terenul lui "maine" este prea nesigur pentru a face planuri ... si viitorul are mai mereu o multime de variante care se opresc insa la jumatatea drumului..."

Am scris acest citat pentru ca este simplu de inteles. Eu nu inteleg multe lucruri si probabil ca mai sunt si altii ca mine si daca cititorul meu nu imi intelege gandurile, las pe Borges sa vorbeasca. Prima idee a citatului are legatura cu ce am scris mai sus, urmatoarele aduc completari sau o intaresc.

Cititorilor mei.
Bucurati-va de cei de langa voi lasandu-i sa fie ei. Acceptati-i asa cum sunt. Fiti generosi. Veti primi inapoi inzecit.

Sa fiti iubiti:)

"Şi de aş avea darul proorociei şi tainele toate le-aş cunoaşte şi orice ştiinţă, şi de aş avea atâta credinţă încât să mut şi munţii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt."-Epistola întâia către Corinteni a Sfântului Apostol Pavel

Un comentariu:

Anonim spunea...

Felicitari pentru noua fata. Imi place ce vad si citesc.
Ehehe dependenta si generozitate... Nu ma pot hotari daca dependenta fata de cineva e mai rea decat dependenta fata de ceva. Ceva-ul nu are suflet si ratiune. Nu ai ce cuceri. Nu ai cu cine te lupta. Nu are cine sa-ti alimenteze orgoliul. Nu are cine sa te enerveze. Nu merita comparat. Doar daca ma gandesc la bautura, droguri. Astea chiar sunt mai rele decat dependenta de cineva. Si cred ca nu e chiar asa de rau sa fii dependent de cineva. Eu sunt dependenta de un zambet. Cineva sa-mi zambeasca intr-o dimineata cand eu sunt mohorata.