luni, 21 aprilie 2008

A=A. Mare scofala

Leon Wieseltier ne propune aceasta afirmatie. Pare banala. Atata timp cat A esti tu si tot A sunt si eu si asta nu ma deranjeaza sau, din contra, ma deranjeaza. Am intalnit in viata doua teorii:
1.mi-as dori sa fiu la fel ca ceilalti, de ce eu sunt mai (inalt, cret, blond, slab) decat ceilalti.
2.eu sunt unic, adica altfel, nu sunt ca ceilalti.
Cand se aplica teoria 1 afirmatia A=A devine dezirabila si este o mare scofala pentru ca subiectul nu se integreaza. Si nici nu este integrat.
Cand se aplica teoria 2 afirmatia A=A devine indezirabila si inca este o mare scofala pentru ca in principiu suntem la fel - nu zburam, nu ne hranim doar cu aer, pipi face toata lumea.
Insa nu are rost sa faci caz de diferentele tale atata timp cat diferentele orbesc, cand esti convins ca ceilalti nu te pot urma.
Deci A=A este o mare scofala. Din orice directie.

2 comentarii:

Anonim spunea...

teoria asta e mai mult decat pot eu duce. si, totusi, insist sa spun si eu ceva. cum adica diferentele orbesc?! sa nu crezi in diferentele tale pentru ca oamenii nu te pot urma?! ba eu as spune sa crezi in diferentele tale. intotdeauna se vor gasi niste oameni care sa te urmeze. cu cat esti mai nebun cu atat vei atrage mai multi oameni dupa tine. tot ce ai enumerat tu nu sunt decat niste asemanari fiziologice. si chiar si asa, uitandu-ne la ele, cred ca putem gasi diferente. fiecaruia dintre noi ii place sa o faca in felul lui.

Tamara Cojocaru spunea...

Diferentele orbesc cand te crezi atat de diferit incat egalitatea lui A cu tine te enerveaza. Diferentele orbesc aunci cand cel care accepta A=A nu intelege de altul nu e de acord...e o chestie delicata... adica in viata mai trebuie sa fii dimplomat...hmmm, mare scofala...