joi, 4 septembrie 2008

Sulina, la sfarsit de august 2008


La Sulina poti ajunge cu o nava rapida(45 ron) sau catamaran(30 ron).

O plimbare de 2,5-3,5 h te duce la capatul Romaniei.



Cazare am gasit imediat la mica afacerista. O pustoaica de 12 ani care facea afaceri ca un om mare, dandu-si ochii peste cap mai ceva ca o doamna pretioasa si putin apusa. Dupa indelungi negocieri ne-am cazat acolo. Insa nu ne-a placut la mica afacerista. Astfel incat ne-am mutat a doua zi la o alta pensiune, ceva mai aproape de plaja(la vreo 1,5 km, pentru ca plaja este destul de departe de localitate la vreo 15-20 min de mers pe jos).
Sulina are si mare si delta. Din aceasta cauza marea nu este asa sarata:). Apa este ceva mai calda. Plaja inainteaza lin in mare.
Sulina este, din cunostintele mele, oras. Si are de toate.

Cazare-te intampina cu formula "Doriti cazare?" imediat ce ai pasit pe uscat. Cateva restaurante unde mananaci destul de bine doar ca servirea este un pic depasita.
O faleza frumoasa...

Farmacii - sa iti iei tot ce iti trebuie. Au si o tabara de copii.

In schimb Sulina pare un pic intepenita in istorie. Din cauza rupturii de lume acolo nu gasesti o masina noua, ci numai troace. Am auzit ca abia anul acesta a venit cineva cu scoala de soferi acolo, inainte trebuia sa mergi la Tulcea sa faci scoala acum doar dai examenul acolo. Unele cladiri sunt in paragina(de ex mica afacerista ne-a prezentat cinema-ul ca pe "acolo unde mrgeau oamenii sa vada filme" aceasta cladire fiind acoperita cu plasa si asteptand vremuri mai bune).

...fabrica de conserve...
...nave uitate de timp pe langa pontoane
...case de lemn de 100 de ani probabil...
lucruri care dau un iz istoric aceste zone.

Zilele acesta in Sulina se filmeaza o productie in care joaca, din ce am recunoscut eu, Adriana Trandafir

In Sulina exista si un cimitir, sa ii zicem international, care poate fi chiar un obiectiv turistic. Datorita statutului de porto franco capatat in secolele trecute o multime de oameni cu stare s-au stabilit aici. Asftel in cimitir sunt morminte evreiesti, grecesti, americane, mestesugite in fel si chip, dupa datina fiecarui neam. Din pacate nu am apucat sa sa fac poze dar este foarte interesant.

In sulina mai toata lumea pescuieste si majoritatea are barci.

Aprovizioarea se face cu vaporul si te poti duce cu barca, pe apa sa iti iei butelie sau niste benzina

In prezent se desfasoara un amplu program de protejare a deltei. In port si pe vase sunt banner-e care au rol de a mentine zona curata si a descuraja braconajul

Un comentariu:

Unknown spunea...

Felicitari,a fost frumos.